Comfort en functionaliteit waren de prioriteiten bij de ontwikkeling van de nieuwe productlijnen voor het ontwerp team van Snickers Workwear. Stretch textiel, een betere pasvorm en een revolutionaire stof die voor een uitstekende ventilatie zorgt zijn enkele van de nieuwste functies.

DE LANCERING VAN DE NIEUWE generatiE WERKKLEDING

In 2015 lanceerde Snickers Workwear de nieuwe generatie werkkleding, het resultaat van het meest uitvoerige ontwikkelingsproces tot nu toe. Na drie jaar van ontwikkeling zagen vier nieuwe collecties voor verschillende types werkzaamheden het licht; RuffWork, FlexiWork, LiteWork en AllroundWork. In 2016 worden nieuwe jassen, accessoires en werkbroeken geïntroduceerd.

Nicole Rimér:

❝Dit is een compleet nieuwe manier van denken en een volledig nieuw concept.❞

Nicole Rimer, Hoofd Design bij Snickers Workwear zegt: “Dit is een compleet nieuw concept en een nieuwe manier van denken in onze branche die het veel makkelijker maakt om de werkkleding te kiezen die bij jouw vak past. Daarbij worden alle kledingstukken die we naast onze broeken lanceren ontwikkeld om ook goed samen te werken.”

Matti Viio richtte in 1975 Snickers Workwear op

Elektricien Matti Viio, die 40 jaar geleden begon met Snickers Workwear, verloor op een dag zijn geduld over de slechte kwaliteit van de kleding waar hij in moest werken. Hij ging naar huis en ontwikkelde eigenhandig nieuwe werkkleding die het leven makkelijker moest maken voor de professionele vakman, door aan te sluiten op de specifieke wensen, bescherming en het comfort dat een vakman écht nodig had. Op deze manier legde hij de basis voor het bedrijf dat moderne werkkleding uitvond.

Henry Lundberg, Research & Development bij Snickers Workwear zegt: “Hij zette een hele nieuwe standaard voor de
branche. Net als Matti Viio zijn we extreem toegewijd aan het leiden van de ontwikkeling van innovatieve werkkleding. De nieuwe collecties zijn hier zeker een resultaat van.”

De bedrijfsfilosofie die 40 jaar geleden door Viio in het bedrijf werd gegoten is nog steeds hetzelfde: “We doen het goed of we doen het niet” zegt Lundberg. “En we doen nooit concessies als het gaat om kwaliteit. Wij geloven dat werkkleding een enorm verschil kan maken in wat je doet. Ons doel is niet alleen om het leven van de vakman makkelijker te maken, maar vooral om ze te helpen volledig te focussen op het werk dat ze doen zodat ze beter presteren.”

“We hebben gebruik gemaakt van alle kennis en technologie die we de afgelopen 40 jaar hebben vergaard. Maar nog
belangrijker was dat we met veel vakmensen hebben gepraat om hun mening over werkkleding te krijgen. Bijvoorbeeld over wat ze tot nu toe hebben gemist. Daarnaast hebben we heel veel getest zodat we een realistische
gebruikerservaring als maatstaf hadden.”

400 weKEN TESTEN BIJ 50 VERSCHILLENDE VAKMANNEN

Meer dan 400 weken testen bij de ontwikkeling van de nieuw Snickers Workwear werkbroeken. Het team van testers bestond uit meer dan 50 vakmensen, met inbegrip van elektriciens, loodgieters, timmerlieden en vloerleggers. Samen testten ze meer dan 200 verschillende broeken.

"We hebben wel vijf verschillende stoffen getest voordat we tevreden waren over het materiaal." Lundberg zegt: "Dat is het voordeel van deze tests: door ze aan echt gebruik bloot te stellen kunnen we ze blijven aanpassen waar het nodig is.”

Dankzij de uitvoerige tests en het geavanceerde ontwerp hebben de nieuwe broeken verschillende nieuwe en verbeterde features die zowel het comfort als de functionaliteit vergroten, waaronder stretchstof, geïntegreerde ventilatie en het gepatenteerde KneeGuard Pro systeem dat zorgt voor geavanceerde kniebescherming van een nieuw niveau.

Rimér zegt hierover; “De stretchstof en het moderne ontwerp met voorgebogen broekspijpen zorgen voor een fantastische pasvorm en bewegingsvrijheid en maken het nog makkelijk om van een staande houding in een knielende positie te bewegen.” Om optimaal van het comfort en de functionaliteiten te profiteren is het belangrijk de juiste maat te kiezen. Daarom biedt Snickers Workwear werkbroeken in 71 verschillende maten en heeft daarmee een van de grootste matenreeksen in de branche.

De JUISTE MAAT IS BELANGRIJK

Patroon ontwerpster Jessica Lindström zegt:  “Als je de goede maat draagt merk je pas echt hoeveel bewegingsvrijheid je hebt en hoe fijn de broek draagt. Het is ook een kwestie van bescherming, want als je geen goede maat draagt zitten je kniebeschermers ook niet op de goede plek.”

“Een perfecte maat zorgt ervoor dat alles van de verstevigingen tot de ventilatie precies op de goede plek zit. Op de website vind je een matengenerator die je helpt om de juiste maat te vinden, maar natuurlijk gaat er niks boven echt passen.”

De nieuwe collectie is voorzien van 37.5® technologie, dat voorheen enkel voor sport- en outdoorkleding werd gebruikt. Het heeft actieve deeltjes diep ingebed in de vezels die zorgde voor een korte droogtijd en het lichaam efficiënt afkoelen. Deze deeltjes wassen er ook nooit uit. Lundberg zegt: "We zijn erg trots om één van de eerste fabrikanten te zijn die 37.5® Technologie introduceert in werkkleding. Met zijn unieke functies, verbetert het comfort nog meer."

Nieuwe collecties van Snickers Workwear

Om de keuze voor de juiste werkkleding makkelijker te maken heeft Snickers Workwear vier verschillende productlijnen ontwikkeld:

RuffWork – ontworpen voor het zwaarste werk en veeleisende werkomgevingen.

FlexiWork – extreem flexibele high-tech kleding van stretchstof voor maximale bewegingsvrijheid.

LiteWork – voorzien van de revolutionaire 37.5® technologie voor uitzonderlijke ventilatie.

AllroundWork – de beste keuze voor elke dag en alle veelvoorkomende werkzaamheden.

Vraag het ons